A Weekend Away

To kick off the summer season of traveling and wonderful vacations, we spent Memorial Day weekend in Southern California. When we travel, our #1 priority is food (surprise surprise). We want to try everything we can in the areas we visit, so read on for our favorite places we tried over the weekend!

lagunaniguel.jpg

The first half of the weekend was spent with my parents down in Laguna Niguel. This beautiful view is from our condo, with the beach just 15 minutes to the right. We were in this area for a family friend's wedding, which Kyle was filming! I wish I would have gotten pictures of the delicious food we had at the wedding, but I was way too hungry to stop and snap a photo lol. When you are a vendor, your meal comes last (understandably!), and that's something Kyle is very used to. But since I don't help him film very often, I can get really crabby and hangry when this happens haha. 

mollyskitchen.jpg

One of the breakfast's we had in the Laguna Niguel area was at Molly's Country Kitchen. We tried to go to a place called Plumeria, but the line was out the door and we were like NOPE. Once we tried Molly's food though, we had no regrets. The menu was extensive, with a lot of Mexican food options. My parents and Kyle ordered off of the Mexican side of the menu and loved their choices. I'm more of an omelet girl. This omelet may not look special, and the first few bites were definitely "eh", but once I dug a little more, I realized that they folded cheese and avocado into it. OMG. It was so good.

sagecafe.jpg

On Sunday, we headed an hour up north to spend the remainder of the weekend with my good friend Alicia in the west LA area. First things first - food. We walked to Sage, a plant based restaurant. At my friend's recommendation, we ordered corn bread jalapeΓ±o pancakes. I never knew that corn bread pancakes were what was missing in my life, but they were. The texture is delightful. We also ordered the sweet potato pancakes, and don't get me wrong, they were good. But. Corn. Bread. PANCAKES. Definitely try this place out if you find yourself in Culver City!

We did some LA things after that (LACMA, tar pits, Hollywood Blvd for like 2 seconds before we got overwhelmed) and then it was time to eat again! Woohoo. My favorite part of the day. We ate Mexican food at Kayndaves. I was super happy with my carnitas plate but Kyle's shrimp fajitas looked prettier so I took a picture of that lol. We ended the night with relaxing by a fire pit and looking at the stars. My favorite way to spend an evening.

 I gotta say, Culver City has some gooooood food. 

I gotta say, Culver City has some gooooood food. 

meandalicia.jpg

Last but NOT least, the reason Kyle and I return to Venice any chance we can get.... EGGSLUT. If you live near Venice and you haven't eaten at Eggslut (I'm looking at you Alicia) WHAT ARE YOU DOING. Get down there now!! The best soft-scrambled eggs ever (like seriously, the owner studied this) on a brioche bun?? There is nothing better. Best part is it's easy to find - just head to the famous "Venice" sign, snap your pic cause you know you want to, and then turn left. There it is in all it's glory. I definitely recommend getting there early and plan on getting it to-go - there is hardly ever any sitting room inside. 

 I totally stole this picture off of the internet because both of the times we have been to Eggslut we were wayyyy too excited to stop and take a picture haha. This is the best sandwich they offer - the Fairfax. 

I totally stole this picture off of the internet because both of the times we have been to Eggslut we were wayyyy too excited to stop and take a picture haha. This is the best sandwich they offer - the Fairfax. 

It was the perfect long weekend spent with family, friends, and a lot of great food. What could be better?? 

In just 2 weeks, we head off to our next short vacation in Seattle! I asked on Instagram stories but just in case you missed it - any recommendations for must-dos or must-eats in Seattle? Looking forward to making the most of our weekend up there! 

How did you spend your Memorial weekend?